Na czym polega dobra obsługa w salonie urody?

Prowadząc salon kosmetyczny musisz pamiętać, że obsługa w tym miejscu to nie tylko perfekcyjne wykonywanie usług i zabiegów. Na obsługę składa się każdy, nawet najmniejszy drobiazg, detal z którym ma styczność Twój klient. Jest to m.in. zachowanie pracowników czy udogodnienia dostępne dla klientów. Na czym więc polega dobra obsługa w salonie urody?

Pracownik to Twoja wizytówka

Każdy klient odwiedzający Twój salon ma styczność przede wszystkim z Twoimi pracownikami – są oni wizytówką zakładu, dlatego powinni reprezentować go najlepiej jak potrafią. Na pierwszym miejscu należy postawić profesjonalne podejście do klienta. Warto więc zainwestować w dobrego pracownika, który wie, jak postępować z klientem, aby wyszedł zadowolony i czuł się dobrze po opuszczeniu salonu. Uśmiechnięty, miły i uprzejmy pracownik, który potrafi słuchać klienta, doradzić mu i spełnić jego oczekiwania jest na wagę złota. Warto pamiętać, że wiele osób przychodzi do salonu urody nie tylko po to, aby poddać się zabiegom, ale również zrelaksować i odpocząć. Oczekują więc przyjemnej, ale przede wszystkim profesjonalnej atmosfery, a nie kolejnego miejsca pełnego zgiełku i chaosu, gdzie nie można zebrać myśli. Dobrze “zaopiekowany” klient na pewno będzie zadowolony z efektów wizyty w Twoim salonie i poleci go swoim znajomym.

“Klient, nasz Pan”

Do dobrej obsługi zaliczyć można również udogodnienia dostępne dla klientów, np. elektroniczny system zarządzania (dostępny 24/7), dzięki któremu mogą umawiać się do Twojego salonu online. Elektroniczny kalendarz posiada także funkcję automatycznego przypominania o wizytach. Twój klient otrzyma wiadomość SMS lub e-mail 24h przed planowanym zabiegiem. Dodatkowym plusem tego typu systemów jest program lojalnościowy, który jest pewnego rodzaju nagrodą za wierność salonowi i świetnie wpływa na budowanie trwałych, pozytywnych relacji.

Sprwadź również: Salony urody coraz chętniej promują się z influencerami

Liczą się detale

Chcesz, aby klient czuł się u Ciebie wyjątkowo? Zadbaj o podanie mu filiżanki świeżej, dobrej kawy lub herbaty. Staraj się pamiętać, z czym przyszedł do Ciebie ostatnio, o czym rozmawialiście. Pomoże Ci w tym wspomniany już wyżej elektroniczny system zarządzania w którym każdy klient posiada własną kartę. Ty i Twoi pracownicy możecie odnotowywać w nich dowolne informacje na temat klienta, jego ulubione napoje, kolory, tematy rozmów, imiona pupili. Przekonując się, żę pamiętasz o takich kwestiach, klient na pewno będzie mile zaskoczony i poczuje się wyjątkowo.

Jak widać na dobrą obsługę w salonie urody składa się wiele czynników. Warto wprowadzić je wszystkie w życie, aby mieć pewność, że klienci będą powracać do salonu z chęcią i polecą Twoje usługi swoim znajomym.

Artykuł przygotowany przy współpracy z Versum – oprogramowanie dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych.